reklama

Ako som nový rodný list na Slovensku vybavovala...

Aj napriek tomu, že máme užasného prezidenta a mnohí z vlády sú tú pre ľudí  (aspoň čo sa billboardov týka), predsalen žijem v zahraničí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ocitla som sa v životnej situácii, kedy potrebujem úradný výpis z knihy narodení, ďalej rodný list. Keďže nesmie byť starší ako 6 mesiacov a ten môj zažltnutý už nejaký ten mesiac navyše má, bola som nútená vybaviť nový. Slovo prinútená vystihuje všetko, pretože dobrovoľne to znovu zažiť, to ma neláka. No ideme na to postupne. Keďže ľudia migrujú, sťahujú sa, tak sa stane, že už nežijete tam kde ste sa narodili. Tu narážame na problém č. 1. V mylnej predstave, že keď vyrazím z domu o 8. 00 ráno a doma som tak za hodinku, nasadla som do auta. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje prvé kroky viedli na matriku v neďalekom okresnom meste. Klopem na dvere, pani povedala, čakajte chvíľu vonku, teraz vypisujeme úmrtný list. Dve pani vypisovali jeden úmrtný list. Keď dovypisovali, smelo som vošla dnu. Povedala som im moju situáciu. Hovorím, narodila som sa v Trnave, ale trvalé bydlisko mám ešte zatiaľ tu. Pani vytiahla zo skrine obrovskú knihu a začala listovať. Hovorím si, že by tu mali knihu narodení z Trnavy? Tak jej jemne znovu naznačím, že som sa narodila v Trnave. Teraz už pochopila. Tak, že to pozrie v počítači. Kým mi stihla povedať, čože tam vyčítala, tak jej milá kolegynka sa na mňa osopila, že prečo som vlastne tam, keď podľa trvalého bydliska spadám tam a tam. A že oni nestíhajú ani svoju robotu, nie to ešte robotu za dediny. Ta som sa spýtala kam mám ísť a išla som. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídem na dedinskú matriku, klopem, vysvetlím. Pani hovorí, áno, teraz existuje centrálna matrika. No môj počítač je zablokovaný, čakám kým mi ho prídu policajti odblokovať, ale či príde niekto dnes alebo zajtra, to neviem a zajtra mám aj tak nestránkový deň. Keďže som prišla kvôli tomu na otočku, čakať do stredy nebola tá správna varianta pre mňa. Ak jej to spojazdnia, je schopná dať avízo do Trnavy, ale oni to vedia spracovať až na druhý deň, ktorý síce v Trnave stránkový je, ale u nej nie. A sme zase pri strede. 

Tak volala na matriku, kde som už predtým bola, že áno, ona vie, že nespadám pod nich, ale jej nejde počítač, tak aby mi to oni urobili. Tu už moja trpezlivosť a odhodlanosť bola nulová. Odvykla som si od chodenia od dverí k dverám. Rozhodla som sa urobiť rázny krok!! Sadla som do auta a smer Trnava. Bol už obed. Mali prestávku do 12.30 a bola som potom asi piata v poradí. Najskôr žiadosť o výpis, potom so žiadosťou do pokladne, potom z pokladne s potvrdením o zaplatení naspäť k tete a potom som ho už dostala. Môj výpis z knihy narodení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Domov som prišla o 15.30

Lucia Lesayová

Lucia Lesayová

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa snaží žiť naplno:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu