reklama

Keď pánom na ceste je chodec!

V čase, keď som ešte nevlastnila vodičské oprávnenie bola som aj ja chodcom. Práve vtedy , keď som na prechode pre chodcov trávila dlhé minúty v nádeji, že mi už konečne niekto zastaví a pustí ma, som si vnútorne sľúbila, že ja takáto nebudem. A stalo sa!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Už mám pár rokov vodičské oprávnenie, už mám auto, taktiež brázdim deň čo deň ulicami mesta. No to, čo sa mi stáva posledné týždne ma prinútilo spýtať sa, či sa to deje naozaj iba mne. Chodcov môžem podľa svojho subjektívneho pozorovania rozdeliť do dvoch skupín. Prvou sú samovrahovia skákajúci do cesty, prebehujúci v čo najtmavšom oblečení v tme cez cestu, samozrejme mimo miesta na to vyznačeného a prirodzene čo najtesnejšie pred autom, lebo keď ste boli ešte vzdialení, neboli si vtedy istí, či chcú prejsť alebo nie. Druhou skupinou sú chodci, ktorí síce čakajú na prechode, no keď im zastavíte, ukážu vám, aby ste pokračovali v jazde. Práve toto sa mi stalo dnes (teda už párkrát, ale dnes som tŕpla viac než inokedy). Idem po hlavnej ceste s tým, že odbočujem na vedľajšiu, kde bol samozrejme prechod a na ňom pôvodne nedočkavý starší pán (nie starý). Rozbehnutý, nedívajúci sa, či ide auto. Ja som ho samozrejme registrovala a v strachu, že sa z neho stane člen prvej skupiny, zabrzdila som. Avšak, keď som videla v spätnom zrkadle, že auto idúce za mnou sa na mňa vyslovene rúti, nebolo mi všetko jedno. Počítala som s tým, že isto do mňa zozadu narazí, pretože nešiel 50 – tkou a nestíha brzdiť. Vrcholom tejto situácie bolo, že pán v polovici prechodu zastavil a ukázal rukou, aby som prešla. Toto isté som mu ukázala ja, keď som už teda zastavila. A on? Stál a opäť ukázal, aby som prešla. Prešla som, odstavila auto a išla za dotyčným pánom, spýtať sa, prečo nepokračoval, keď som ho pustila. Jeho odpoveď bola, že sa tak neponáhľa. Na moju otázku, prečo potom vošiel do cesty neopatrne a ohrozil nielen seba, ale aj mňa, počastoval ma slovami, ktoré je nevhodné sem napísať...

Lucia Lesayová

Lucia Lesayová

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa snaží žiť naplno:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu